29.10.07
Het glögg, snabb åtgång
Den 16 november finns för femte året i rad Blossas årgångsglögg i butik. Kombinationen av oförväntad smaksensation och stark design gjorde den fort till en succé. I fjol sålde Systembolaget slut på de över 5,5 miljoner flaskor på mindre än två veckor.
Bakom flaskans utformning står Blidholm Vagnemark Design, som även plockat hem utmärkelser för denna produkt:
Design S, Swedsh Design Award 2006 och Guldäggsnominering 2007. I år är flaskan elegant gammeldags brun, med guld dekor, typ Art deco(?) Jag hade själv tippat på att årets flaska skulle följa den starka färgtrenden vi sett på sistone och vara lila/plommon (kanske nästa år, klädmode ligger alltid före). Dock förstår jag designens färgkopplingen till havtorn (se bild) och kanel, smaken däremot har jag svårt att föreställa mig. Hoppas få smaka…
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar