29.10.07

Het glögg, snabb åtgång














Den 16 november finns för femte året i rad Blossas årgångsglögg i butik. Kombinationen av oförväntad smaksensation och stark design gjorde den fort till en succé. I fjol sålde Systembolaget slut på de över 5,5 miljoner flaskor på mindre än två veckor.
Bakom flaskans utformning står Blidholm Vagnemark Design, som även plockat hem utmärkelser för denna produkt:
Design S, Swedsh Design Award 2006 och Guldäggsnominering 2007. I år är flaskan elegant gammeldags brun, med guld dekor, typ Art deco(?) Jag hade själv tippat på att årets flaska skulle följa den starka färgtrenden vi sett på sistone och vara lila/plommon (kanske nästa år, klädmode ligger alltid före). Dock förstår jag designens färgkopplingen till havtorn (se bild) och kanel, smaken däremot har jag svårt att föreställa mig. Hoppas få smaka…

0 kommentarer: